• Fri frakt över 499 kr
  • 30 dagars öppet köp
  • Köp nu, betala sen
icons icons
icons

 

Allmänna villkor

 — Såhär handlar du

  • När du har bestämt dig för en produkt du vill köpa klickar du enkelt på köpknappen för att lägga produkten i kundvagnen. För att lägga till fler produkter i kundvagnen upprepar du proceduren.

  • Efter att du har lagt samtliga produkter som du önskar köpa i kundvagnen, går du vidare till kassan som du hittar på kundvagnensidan.

 

  • Kontrollera att alla de produkter som du önskar köpa finns med i kundvagnen. Vill du ändra antal eller ta bort någon produkt kan du enkelt göra det i kassan. Vill du lägga till ytterligare en produkt i din kundvagn letar du upp den som vanligt på vår hemsida och klickar på köp för att uppdatera kundvagnen, därefter klickar du sedan vidare till kassan på nytt.

  • Välj ett betalningssätt som du önskar använda dig utav.
  • Fyll i dina adress- och personuppgifter. Detta görs enklast genom att du anger ditt personnummer och vi kommer då automatiskt att hämta dina adressuppgifter från folkbokföringsregistret. Är du folkbokförd utanför Sverige så kan du i nuläget inte registrera dig som kund hos shophome.se. Komplettera dina uppgifter med e-postadress samt det telefonnummer som du enklast kan nås på.

 

  • När du bekräftar din order hanteras din betalning enligt villkoren för det betalningssätt du valt. Skulle betalningen av någon anledning inte godkännas skickas du tillbaka till kassan för att välja ett annat betalningssätt. När betalningen går igenom skickas du till en sida som bekräftar att din order är mottagen.

  • Så snart vi har tagit emot din order skickas en orderbekräftelse till den e-postadress som du tidigare angivit.

 

Leveransvillkor & frakt

Produkter som finns på lager, levereras normalt inom 3-5 arbetsdagar i Sverige. För denna typ av leveranser samarbetar vi med Postnord och DHL. Shophome.se försöker alltid se till att du ska få dina produkter så snabbt och säkert som möjligt. 

För produkter som vi inte har i lager varierar leveranstiden från 8 dagar upp till 4 veckor. Denna information finns tydligt specificerad på varje produkt.

 

Notera att under pandemin som varar så kan leveranstiderna bli längre, och ibland tar våra leverantörers vanliga lagerprodukter slut utan att vi får information om det. Men vi gör så gott vi kan för att hålla dig som kund informerad kring din leverans.


Fraktkostnaden är 99kr vid köp under 500kr.
Över 499kr är det fri frakt.

Viktigt: Kontrollera alltid dina varor vid leverans, innan du kvitterar ut dem, så att de är hela och att det inte finns några synliga skador på emballaget. Vid eventuella skador/defekter så meddela genast detta till fraktbolaget och även direkt till oss på info@shophome.se

Vid eventuell försening av leverans så har du som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad. Vi kontaktar även alltid dig som kund vid eventuella förseningar.
Shophome.se har förmånen att samarbeta med Postnord och DHL som är ett erfarna fraktbolag i Sverige.

Leveransinformation

När din beställning är genomförd får du ett mail med information om hur paketet skickas samt hur lång tid det kommer ta innan paketet når fram till ditt närmaste ombud. När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns på plats för avhämtning. SMS:et inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället avisering via brev med samma information.

Kom ihåg att du som kund alltid skall kunna visa legitimation vid utlämning/leveransen av produkterna.

 

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas alltid från Shophome.se via e-post till dig som kund, där finner du ditt ordernummer samt all övrig information du behöver. Om du inte fått något mail, dubbelkolla skräpposten.

Returer/Byten/Ångerrätt

Hos Shophome.se kan du alltid byta eller returnera dina produkter senast 14 dagar efter uthämtad leverans med full återbetalning enligt Distansavtalslagen. Detta för att du efter leverans ska kunna inspektera varan och säkerställa att den motsvarar de förväntningar du har. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Om du vill byta eller returnera produkter så måste de vara oanvända och i originalförpackning. Varan skall alltså återsändas i väsentligen oförändrat skick. Du som konsument står för fraktkostnader vid en retur.

För outlösta paket tar vi ut en kostnad på 350kr. Alla dessa ärenden behöver ske skriftligt till vår mail info@shophome.se.

 

Reklamation

Shophome.se strävar alltid efter att dina produkter skall vara felfria vid leveransen. Men om du skulle få defekta eller fel produkter levererade så följer vi konsumentverkets riktlinjer och en anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. För att ärendet ska kunna handläggas så snabbt som möjligt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag. Vid kontakt med Shophome.se ange alltid ordernr vid reklamationsärenden. Alla reklamationer ska ske till vår mail info@shophome.se.

Vid en eventuell reklamation skall du som kund returnera varan med företagspaket, dock har du som kund rätt att bli ersatt för eventuella returkostnader involverade i en godkänd reklamation (inom rimligt belopp).

Kunden har rätt att återfå pengarna inom 30 dagar om denne häver köpet från den dag då Shophome.se mottagit meddelandet. Om Shophome.se godkänner reklamationen eller avhjälpande av felet vid reklamation krediteras hela beloppet via Klarna.

Vid en eventuell reklamation ber vi dig att alltid fotografera skadan och produkten och maila dessa till info@shophome.se

 

Om en vara vi sålt har ett orimligt lågt pris har vi rätt att makulera ordern. Detta pga om något fel har skett i vårt system.

Garanti

Shophome.se säljer möbler- och inredningsprodukter med 12-36 månaders garanti, garantin framgår tydligt på varje produkt. Shophome.se erbjuder alltid 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Samtliga garantier gäller inom Sverige.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leveransen. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av Shophome.se samt ansvarig leverantör, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt, och du ersätts för eventuella fraktkostnader. Gäller det t.ex. handhavandefel måste vi via våra leverantörer debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte för fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, det vill säga ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Din orderbekräftelse gäller även som garantibevis så kom ihåg att spara den. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som lämnas av leverantören, garantitiden kan därför variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver den garantirätt som lämnas av leverantören.

Om du vill få mer information eller har någon annan fråga kontakta vår kundtjänst via info@shophome.se

 

Betalningssätt

Shophome.se använder sig av Klarna för alla sina betalningsmetoder:

 

  1. Fakturabetalning
  2. Delbetalning
  3. Direktbetalning
  4. Kortbetalning

Du måste vara minst 18 år för att handla på Shophome.se utan förälders medgivande.

 

Det fungerar bra att betala på alla mobila enheter som datorn, ipaden eller mobiltelefonen.

 

1. Fakturabetalning

HANDLA NU – BETALA EFTER LEVERANS!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.


  • Få alltid varan innan du betalar
  • Betalningstid – alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans – och hemförsäljningslagen
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning 

2. Delbetalning

DELA UPP DIN BETALNING PÅ 3-36 MÅNADER!

 

Shophome.se erbjuder tillsammans med Klarna delbetalningsmöjligheter på 3, 12, 24 eller 36 månader. En delbetalning betalas med 18,9 % ränta. Det tillkommer en aviseringsavgift på 29 kr per månad under delbetalningstiden.

 

I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du bekräftar din order och delbetalningsansökan gör Klarna en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Du får genast besked om din ansökan har beviljats eller inte. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du välja ett annat betalningssätt i kassan. Nedan ser du de villkor som gäller för delbetalning.


 

I samband med att du mottager din leverans kommer du få en fakturaspecifikation skickad till dig per mail. De faktiska fakturorna kommer sedan skickas till dig per post till din folkbokföringsadress. Dessa kommer skickas ut runt den 16:e i varje månad.

Läs gärna Klarnas fullständiga kontovillkor. Klarna hanterar personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning.


 

3. Direktbetlning via internetbank

Shophome.se erbjuder säker direktbetalning via din Internetbank, för dig som är kund hos Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank. Vid betalningen slussas du automatiskt till din Internetbank där du loggar in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt bankkonto i samband med att du godkänner transaktionen.


 

4. Kortbetalning

Shophome.se erbjuder säker kortbetalning via Klarna Checkout. Kort: Mastercard och VISA. Smidigt och enkelt.

 

Personuppgiftpolicy

Shophome.se ansvarar för att de personuppgifter du som kund lämnar i samband med ditt köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen. Genom att godkänna de allmänna villkoren samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid framtida köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt för utskick av erbjudanden och nyhetsbrev från Shophome.se, eller Shophome.se samarbetspartners. Dessa utskick sker genom sms, e-mail eller annan direktreklam.

 

När du godkänner våra villkor samtycker du även till att Shophome.se lämnar ut dina uppgifter till våra samarbetspartners för andra ändamål än marknadsföring, såsom Klarna AB för fakturering. Som kund kan du ta del av de sparade uppgifterna, ändra dem eller be om att de ska raderas. Du kan också när som helst ta tillbaka ditt godkännande till att få erbjudanden från oss och våra samarbetspartners.


 

Åldersgräns

På Shophome.se måste du vara över 18 år för att handla utan förälders medgivande.

 

Tvister och lagar

På dessa allmänna villkor ska svensk rätt tillämpas. Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Tvister med anledning av dessa allmänna villkor mellan Shophome.se och en kund som inte är konsument skall prövas i tingsrätt som första och enda instans.

 

Vid frågor eller funderingar om Shophome.se allmänna villkor kontaktas kundtjänst via telefon: 076-234 04 72 eller via e-post: info@shophome.se